- Hyresgästen ansvarar för att det inte finns fler än 50 personer i ovanstående lokaler.
- Hyresgästen skall ta del av säkerhetsföreskrifter, brand och utrymningsvägar.
- Pälsdjur får ej vistas i lokalen
- Diskmaskinen skall användas enl. bruksanvisningen som finns i pärmen.
- Efter användning skall lokalerna och utrustningen återlämnas i samma skick som vid mottagandet.
- Städa enligt instruktioner i pärmen. Städmaterial finns i städskrubb i det första omklädningsrummet.
- Sopor som uppstår vid uthyrning skall bortföras av hyresgästen. Se i pärmen vad gäller sortering och vart ni hittar sopstationen på Högbo Bruk.
- Området runt klubbstugan (utomhus) skall också städas.
- Rökning inomhus och i anslutning till klubbstugan är förbjudet.
- Kontroll av att alla fönster är stängda, dörrar är låsta, samt att belysning och övrig elutrustning är avslagen skall ske innan hyresgästen lämnar lokalen.
- I det fall hyresgästen inte städat eller att städningen är bristfällig äger klubben rätten att debitera hyresgästen för städkostnader med minst 500 kr beroende av behov.
- Skadegörelse på byggnad och inventarier som uppkommit under hyrestiden är hyresgästen skyldig att ersätta klubben.
- Hyresgästen hålls ansvarig vid stöld.
- Andra hands överlåtelse gällande hyra av lokalen tillåts ej.
-
Klubbstugan är larmad, kod för avlarmning fås vi bokning.
Vid övernattning:
- Gäller att utrymningsvägarna inte är blockerade med sovande eller möbler.
- Räddningstjänsten måste underrättas (instruktioner se hyreskontraktet).